Într-o iarnă la Medgidia a venit un fel de circ ambulant cu mașinuțe și tot felul de aparatură cu multe luminițe. În afara țarcului cu mașini pop al cărui scop mi se părea bușirea lor repetată, atracția principală era cazanul în care un nene învârtea vată de zahăr. Stăteam la cozi imense pentru norul lipicios și fondant de zahăr. Îmi înghețau degetele pe băț, îmi înghețau degetele care tamponau marginile coconului roz, îmi înghețau degetele pe care le lingeam, lipicioase și roșii. Merita cu prisos, pentru gustul rar de zahăr umflat și mătăsos, și pentru privirea fixă a băiatului care îmi luase vata de zahăr, zăbovind asupra gurii mele lipicioase. Părăseam parcul la el în cârcă, cu trofeul în mâna roșie și zbârcită de frig, exultând de potențial erotic.
Poate că și pictorul Will Cotton a avut experiențe erotice cu dulciuri când era mic.
Pe la începutul anilor 90, în căutare de inspirație, americanul școlit la Beaux Arts în Paris și-a adus aminte de board game-ul lui preferat din copilărie, Candyland, un fel de Snakes and Ladders cu turtă dulce. S-a apucat atunci să reproducă masa de joc în realitate, la scară umană, cu toate personajele ei dulci, că să poată s-o picteze. Asta a rămas metoda lui până astăzi, aceea de a crea machete cu peisajele pe care vrea să le picteze din prăjituri adevărate și la scară mare. Spune că nu poate picta din imaginație, așa c-a devenit și patisier. Și-a instalat în studioul din Manhattan un cuptor profesionist imens și își coace singur creațiile. Pentru asta a învățat meserie de la maeștri patiseri francezi și a prins trucurile pentru a coace exact prăjiturile pe care le visează. A făcut primele picturi cu dulciuri din 1996 până prin 1999, orgii de ciocolată și înghețată, în care femeile n-apăreau încă. Dar mai era doar un pas.
Pentru Will Cotton dulciurile sunt o metaforă a răsfățului și a plăcerii pure, și cam prin 2002, printre ele au început să se plimbe, în mod natural, și femei goale. Will Cotton realizează prin pictură o utopie a plăcerii și senzualității, în care plăcerea este satisfăcută permanent. Pentru privitor, lumea din vată de zahăr trebuie să fie reală, să știe că poate merge acolo, o poate atinge.
A devenit celebru în 2010 când a făcut direcția artistică pentru videoclipul California Gurls al lui Katy Perry, și coperta albumului ei Teenage Dream. Într-un interviu din 2008 pentru Whitehot magazine, Will Cotton declara că lucrează la ceva 3D, provocare dificilă având în vedere cât de perisabile sunt materialele pe care le folosește în picturile lui. Dar așteptăm cu poftă.
Femei în prăjituri
Zahărul e o plăcere universală.
Appenine 2009
Cuvinte cheie:
medgidia vata de zahar will cotton katy perry candyland pictura whitehot studio erotism