Şi pentru că trăim într-o epocă a remake-urilor, piesa de teatru a venit cu ritmuri de pop-rock, cu actori proaspeţi, cu decoruri uşor sofisticate si cu nişte voci impresionante. E pentru prima dată cand povestea celor doi îndrăgostiţi se consumă şi altundeva, departe de graniţele capitalei. După trei ani în care piesa s-a jucat în Bucureşti cu casa închisă, Teatrul Naţional şi-a făcut bagajele şi a plecat în deplasare.
La Teatrul Naţional din Timişoara piesa a fost primită cu o ușoară doză de scepticism. Să preiei varianta franceză a operei realizate după piesa lui Shakespeare, să o transformi şi să o mulezi după gusturile românilor e sigur un act de curaj. Cert e că mix-ul dintre muzica pop-rock, actorii tineri, dansatorii energici şi costumele moderne a funcţionat. Ca dovadă, publicul a fost în picioare la final şi a aplaudat spectacolul timp de 15 minute.
Spectacolul a început greoi, cu câteva prestaţii confuze şi puţin stângace. Dar orchestra și vocile actorilor au reuşit să impresioneze. Partea a doua a venit cu forţe proaspete, probabil culese din speranţele spectatorilor. Aşa se face că scenele de final au fost atât de dramatice încât puteai să simţi cutremuratul inimilor care priveau la trista poveste a personajelor principale.
Piesa de rezistenţă a spectacolului de operetă nu a fost nici Romeo şi nici Julieta, aşa cum toţi ne-am fi aşteptat. Au strălucit şi s-au impus personajele secundare care au ştiut să seducă publicul şi să-l facă să simtă fiecare tresărire a lor.
Romeo şi Julieta are momente sclipitoare şi captivante. Vă recomandăm să nu îl ratați - va circula prin toate oraşele mari din ţară.
***
Din distribuție fac parte: cântăreţul Jorge în rolul lui Romeo, Diana Niţu cooptată doar de trei luni în rolul Julietei, Georgiana Mototolea (Lady Capulet), Adina Sima (Lady Montgue), Orest Sima (Capulet tatăl), Victor Bucur (Mercuțio), Adrian Nour interpretând fenomenal rolul lui Benvolio, Ernest Fazekas (Tybalt), Claudia Măru-Hanghiuc (doica), Andras Demeter (părintele Lorenzo), Matei Chioariu (Paris), Cătălin Petrescu (prinţul din Verona) şi regizorul Miklos Gabor Kerenyi alias Kero, care s-a ocupat special de adaptarea spectacolului preluat din Budapesta.