Apărați filmul românesc! Piratați pirații!

Andrei Tripşa | 29 Oct 2012

Luptăm în stilul nostru românesc. Avem nevoie de câțiva complici cu chef de glumă, care să știe engleză.

Toți luăm filme de pe net, fără să simțim vreo secundă că facem ceva rău. E doar normal. Avem nevoie de un sentiment negativ, de ceva, orice, care să ne pună măcar pentru câteva secunde pe gânduri. Și atunci când cineva îți strică un film pe care așteptai să îl vezi de mult, te înfurii, măcar puțin. Și furia declanșează de multe ori schimbare.

Acum, când ne gândim la filmele românești, situația este și mai tristă decât în cazul blockbusterelor. Să piratezi filme românești este un fel de culmea pirateriei. De abia reușim să găsim finanțări pentru filmele astea care ne fac cunoscuți în ultima vreme pe la cele mai prestigioase festivaluri din lume. Sunt ale noastre. De dragul nostru, să apărăm filmele românești. Prin această campanie vrem să le spunem altora că ceea ce fac cu filmele noastre este greșit și în același timp vrem să ne spunem nouă că ceea ce facem cu filmele altora este la fel de greșit. Dar vorbim relaxat, abordăm problema românește. Glumim.

Am făcut un tutorial de trolling. Am invitat românii să apere filmele românești și în același timp să se acuze, dar fără să o ia foarte în serios. Metoda e simplă: intri pe orice site de subtitrări, downloadezi o subtitrare a unui film românesc, deschizi documentul și modifici textul. În așa fel încât să-i strici filmul celui care downloadând subtitrarea, a piratat. Uploadezi subtitrarea modificată și râzi în sinea ta când te gândești ce fețe vor face oamenii care o s-o downloadeze. Și poate măcar o secundă îți dai seama că și tu ai putea fi unul dintre ei.

Vorbim serios și nu prea. Râdem de alții și de noi înșine. Poate că avem nevoie de asta. Este o inițiativă care nu caută să schimbe un comportament – e prea devreme. Vrem să ne distrăm puțin, să ne luăm în glumă răutățile și să le folosim ca să facem măcar un pic de bine.

Oamenii pot să participe și să se distreze puțin stricând serile altora ca ei. Sau așa cum alții au făcut deja, pot să se revolte că noi ca români, am îndrăznit să facem ceva împotriva pirateriei. Asta înseamnă conștientizare și conștientizarea duce la schimbare. Puțin câte puțin. 

Pagina de Faceboook a campaniei - RIP A RIPER.

***
Andrei Tripșa este Managing Partner la Three, agenția din spatele acestei campanii.
Pin It email