Krem, între ProTV şi Pe Coaiele Tale Records
Krem, o combinație de rap făcut sub pământ și actorie făcută pe scenă, a ajuns în finala Românii au Talent, a viralizat cratima şi pregătește colaborări cu HaHaHa Production. Dar nu se consideră mainstream de tot.
La Românii au talent s-a hotărât să participe cu trei zile înainte de preselecție, în ideea că „n-are ce să fie rău dacă momentul va fi foarte bine pus la punct.” A ajuns la șase seara la Palatul Copiilor și a intrat, penultimul, la miezul nopții. L-au însoțit prieteni și colegi de la UNATC, printre care Paul Diaconescu, puștiul din Bună, ce faci? și Gecko, tot rapăraș-actoraș ca el. Krem avea 22 de ani, mustață subțire și lungă și purta sacoul muştar rămas de la tatăl lui, un fel de talisman norocos.
În semifinală, a spus „Eu călăresc bașii/ Să se bucure urmașii/”, dar era ceva mai mult acolo. Din momentul în care juriul nu i-a spus la preselecție „pa!” ci „mai rămâi”, Krem, care acum e la master la Actorie, a avut un plan. Urma să facă cel mai tare show prima dată, pentru ca în finală să ofere un teaser al unui concept pe care îl coace de ceva vreme: o combinație de rap cu actorie, care se va dezlănțui peste încă ceva nervi, timp și bani. O evoluție față de Show à la Krem, în care stand-up-ul actual va fi upgradat cu actorie pură, pe scenă de teatru.
Cu privirea hăituită de conjunctivită după un chef monstruos la cămin, mulți au crezut în finală că era spart. Acum îi place să facă mișto pe tema asta. „Mă întreba lumea: Și, gramul de conjunctivită cât mai e?” „Tot 60 de lei, coaie, ce credeai?” A ajuns aproape să plângă în bătaia reflectoarelor, cu o pereche de ochelari de soare negri plasați în buzunarul de la bluză, în caz de urgență. Dar nu crede că asta i-a afectat în vreun fel prestația. „Puteam să fiu orb, atât timp cât știam ce am de zis.”
Pentru show-ul de atunci a fost criticat că nu a săltat publicul ca în semifinală. Mihai Petre i-a spus că atunci când începe să cânte se transformă, arde cu adevărat, şi că a lungit inutil spectacolul cu introducerea de actor. „E adevărat, ai încercat să ne arăţi şi o altă latură a ta,” i-a spus „dar n-aveam nevoie, pentru că asta te-a adus pe tine în finală. Cred că ăsta e asul din mâneca ta, cred că ăsta e punctul tău forte. Ai fost foarte bun atunci când ai început să cânţi.”
Krem nu a plecat acasă cu potul cel mare. Votanții și-au dorit un Dynamo de România și l-au primit pe mentalistul Cristian Gog, așa că au votat fericiți. Anul trecut l-au avut pe Țuțu, care le-a amintit, tot pe rime și rap, că România nu-i de lepădat.
După emisiune, Krem a fost cooptat de Junky Size Agency, care l-a scăpat de țepele pe care și le-ar fi luat de la patronii de bar. Turneul Show à la Krem, împreună cu Smokey, a fost primul lui job de vară. Nu a făcut o avere, dar stă mai bine financiar decât înainte. „Să zicem că nu o mai sun atât de des pe mama să mă ajute din punctul ăsta de vedere. Acum o sun doar să-i spun că o iubesc.”
A primit, ca urmare a emisiunii, și propuneri pentru a semna cu două case de discuri: una mai ciudată, alta destul de mare. Dar nu ar fi făcut altceva decât să urmeze tiparul clasic: după ce a fost la emisiune și l-a văzut lumea, să facă tot posibilul să rămână pe val. „Eu sunt mai sensibilos,” spune el. „Îmi place viața asta de artist frustrat. În underground, adică Pe Coaiele Tale Records, tu investești banii. Faci totul singur sau cu echipa de oameni care te-ajută. S-ar putea să-ți iasă mai bine decât dacă te înscrii oficial undeva. Undergroundul e efectiv mesajul tău, concret, 100%. Și în mainstream poate fi mesajul tău, dar pot veni alți băieți care cred ei că știu mai bine cu ce se mănâncă muzica și îți spun să schimbi aia și aia.”
***
Krem nu s-a viralizat la Românii au talent, dar s-a viralizat vara asta, când el și Sector 7 au pus pe YouTube Mă-ta are cratimă, o piesă pentru ăia care au pretenția că sunt mai deștepți. Nu și-au propus să fie supereroi ai gramaticii românești, chiar dacă așa i-a lăudat presa. Krem nu se aștepta ca viralizarea și reacțiile aferente să fie atât de hardcore. Au ajuns cu piesa până și la Măruță, care i-a luat pe repede înainte pentru că întârziase prea mult cu Tonciu și Mitrea, viitori proaspeți însurăței. Au fost obligați să cânte cenzurat dar au preferat ca în loc să pună pauze, să înlocuiască litere. Așa a ajuns norocul să fie furat, nu futut.
Au existat bârfe cum că cei de la B.U.G., idolii lui de când era mic, s-ar fi supărat că au fost prezentați ca anti-exemplu („Nu-i nimic pe lumea asta la fel/ Ca viața PE CARE-o am în cartier.”) Dar Răzvan nu crede și zice că ar fi pueril. Duma cu B.U.G. i-a venit în momentul în care s-a hotărât să introducă și eroarea asta în lecție, iar versul în cauză era cel mai elocvent. Nu era vorba despre B.U.G., ci despre „o problemă de care/pe care”. Oricum în rap nu a fost niciodată vorba să fii chiar atât de corect gramatical.
Acum pregătește un album cu Smokey. Vor beaturi puternice, cu tobe din alea „care-ți pocnesc creierii”, cu bași „din ăia nenorociți, mother fucker.”. Și cu bounciness. „Pac pac pac!” Vor fi și ceva piese mai serioase, mai sensibile. Dar în principiu va fi un album la care să urle boxele.
Urmează și o piesă cu Smiley, pentru care instrumentalul e gata. Nu crede că asta înseamnă că se strică în vreun fel, sau că se bagă în mainstream. „Care e problema? Dacă eu sunt maleabil și pot să cânt și la Sala Palatului și în Elephant? Să-mi pun gluga, să fiu underground și să-ți dărâm blocul? Bine, nu vreau să ajung nici Pitbull de România.”
Fotografii de Claudiu Popescu
Foto: Claudiu Popescu