Trio Expres - Ploaia nu e în zadar
Precum piesa asta, orgasmul sună străin, dar îl avem și la noi. Cuvântul vine din franceză, dar știm cum trebuie să arate orgasmul din filme de la americani, că la indieni era invizibil. Împreună cu noțiunile de erotic și senzual pentru care am cerut în copilărie definiții la DEX-ul domestic pe linie feminină, l-am asociat pe orgasm cu o stare asistată de încă una sau mai multe persoane. De când citesc despre el în engleză, pls google female prostata and DIY. Jasmina Al-Qaisi, cercetătoare
Paolo Fresu Devil Quartet - Ambre
Prima piesă la care m-am gândit e un r`n`b moale și sexi de la SZA, dar apoi mi-am amintit ca pe asta o (re)ascult și simt că îmi atinge sinapsele într-un mod care-mi provoacă foarte multă plăcere. Ceea ce o diferențiază de un orgasm fizic e ca de ea m-aș putea lipsi, la o adică. Cristiana Tăutu, PR cultural
Beyoncé - Partition (Remix) ft Busta Rhymes & Azealia Banks
Mmmm, treaba asta cu orgasmul… Cum te-ai trezit dimineață? Ce vrei să auzi azi? Orgasmul meu? Al lui, al ei, al vecinului/vecinei? Orgasmul înfundat în pernă, strigat, șoptit, cu mâna la gură, cu ochii în tavan, cu buzele mușcate, cu el, cu ea, cu ei, cu ele, cu spumă în cadă, cu mâna în pantaloni, cu controlorul ăla obraznic care se tot plimbă pe coridor, cu bancheta lăsată pe spate? Lung, scurt, primul, al doilea, al treilea?
Înainte să ieși pe ușă te gândești că ar putea fi orice, de la Rihanna, Birthday Cake, la Donna Summer, Love To Love You Baby, la Prince, Cream, la Kate Bush, Feel It, la Divinyls, I Touch Myself și lista continuă.
Dar cum azi m-am trezit mai puțin sensibilă ca-n alte dimineți, întreb: Est-ce que tu aimes le sexe? Le sexe, je veux dire l'activité physique, le coït, tu aimes ça?
Așa că azi câștigă Beyoncé - Partition (Remix) ft Busta Rhymes & Azealia Banks. Elena Marcu, Black Button Books
Chris And Cosey - Pagan Tango
Oricine a făcut sex măcar o dată în viață nu va ține cont de playlist în acele momente cheie. Pentru că orice muzică uitată atunci pe shuffle all, fie și din greșeală, tinde să dezvolte o minte proprie, suficient de bicisnică încât să cânte ceva gen tema de la Power Rangers fix atunci când nu trebuie. Să alegi o piesă care sună ca un orgasm e o treabă mai grea decât pare.
Unele melodii te fac să trăiești atât de intens că îngheți. De la Bach la Rahmaninov, la Brian Eno și Hans Zimmer, tensiuni orchestrale umplu săli de concerte de mai mulți ani decât pot să număr. Marele O a consacrat-o pe Donna Summer regina disco-ului, Justify My Love al Madonnei a dat tonul celui mai universal erotic album al anilor ’80, urmate de avalanșa anilor ’90 din hip hop, pop și muzică electronică. S-a întâmplat în Franța, în Germania, în America și cam peste tot în lume. În anii 2000, insinuările îngropau aproape tot ce intra în topuri, așa că treaba cu sexul și muzica care merg mână-n mână e o poveste sforăitoare.
În timp ce malaxorul industriei muzicale produce acum tot ce ai putea și nu ai putea să-ți dorești, am ajuns să mă întreb: a scris Peaches vreodată o piesă care să nu fie despre orgasme? Își mai aduce cineva aminte de Vive la Fête? E vreo diferență între o piesă care îți dă fiori și una ca un orgasm? Indiferent de răspuns, dacă e ce trebuie, muzica va reuși să îți plimbe auzul printr-un miriapod de senzații, armonii neașteptate, o să te facă să vezi culori și o să-ți crească pulsul, dar nu o să-ți acorde plăcerea de-a te elibera. De aceea o vei asculta din nou și din nou.
*fără justificare, o piesă care pentru mine e mai bună decât 300 de cuvinte. Iris Opriș - jurnalist
Electronic Performers - Air
Orgasm cu companie.
Se tot anunță, în valuri concentrice. Pare că s-ar putea întâmpla acum, peste 10 secunde sau peste 10 ore, că ritmul ăla perfect găsit și susținut pare că poate dura la infinit. Partea aia cu pianul e când ne mai schimbăm poziția, plateau-ing, mai mișcăm un cot, o măslină, o atenție, cînd reflexivitatea kicks in a few seconds. Apoi beaturile inimii continuă. Niște șoapte acolo, să fie și ele. Insistent, repetitiv, obsesiv, semiabstract. Creierul se golește de sânge, linii care se tot curbează, întindem coarda, ne sincronizăm cu totul. Până când intră - nu-i așa? - viorile, ca poienița după urcuș. E ceva de dans și de compoziție aici, un uplifting ca la carte, care se termină brusc și prea simplu, parcă, după atâta colaborare până atunci.
Oneohtrix Point Never - Boring Angel
Orgasm fără companie și fără complicații.
La început e o orgă, ca la orice lucru asociat în copilărie cu o transgresiune. Crescendo-ul e mult mai rapid, după 1 min și 50 de secunde deja se întâmplă chestii semnificative (ca în viață). Știi unde te duci și e frumos și fără surprize și ajungi fără niciun efort acolo, că știi drumul ca în palmă. E ca și cum ai rula pe autostradă cu viteză foarte mare, din poignet, nu e nici un „bam”, e un high egal care descrește răbdător... și ești fix înapoi de unde ai plecat, cu orgă cu tot. Pentru că a fost doar o paranteză. Elena Morar - regizor
Lapalux – Don’t Mean a Thing & Alison Valentine – Pixie Dust
Nu-mi dau seama cum se descrie orgasmul în urechile altora. Pentru mine ar trebui să fie ud şi-nghesuit precum un trup dezgolit de mai lăsat să-l spele marea. Ca o mânuţă de mărgele din sticlă risipite pe podea sau ca respiraţia şoptită la ureche în timpul unui concert de jazz, armonios şi indescifrabil în acelaşi timp. Ca oftatul spasmodic, mulţumit după ce ai hăpăit o pizza-ntreagă. E cuvântul „hulpav”, dar pe neon roz, pe un magazin non-stop de cartier.
Acum, boemie aside, sunt prinsă undeva între două. Diferite, dar similare. Lapalux – Don’t Mean a Thing e un broken beat leneş, umed, grunjos şi seducător, pe când Alison Valentine – Pixie Dust e un soi de r’n’b aerisit, spațial, de gagici, puțin gangsta, o chestie la care nu te aştepţi imediat ce apeşi play. Beatrice Sauvage, Nova Nilla
Bryan Ferry - Slave to Love
2005: DVD cu 9 1/2 Weeks + evident, Mickey Rourke in his 40s, cred, + Slave to love = orgasm. Chiar s-a petrecut, era primul ever. M-am foarte speriat, am aprins lumina, am oprit filmul și am fumat țigări până dimineața. A doua seară am dat play bis. N-am mai aprins lumina. Mădălina Dimache, ilustrator
Akua Naru - Poetry: How Does It Feel Now
Piesa asta pentru mine este despre un orgasm vizual. Trebuia la un moment dat să fac o documentare fotografică despre orice subiect îmi trece prin cap din care să reiasă o diaporamă (montaj fotografic sonorizat, în cadrul căruia e proiectată o suită de fotografii cu acompaniament muzical). După un travaliu de creație, mi-am luat inima în dinți și i-am propus Cristinei Lilienfeld, muzei mele, o colaborare în acest sens. După ce am urmărit-o în culisele spectacolului, la ea acasă și pe scena CNDB, performând Layers, am realizat că nu am niciun fel de fundal sonor pentru a susține vizualul creat și am început să ascult și să ascult și din nou să ascult până am ajuns la această piesă care a completat perfect vizualul meu. Vă trimit și o fotografie ca să înțelegeți de ce piesa asta este un orgasm pentru mine. Alina Ușurelu, fotograf
Angelo Badalamenti - Love Theme (Twin Peaks OST)
Toate au un fior anume. Dar piesa asta mi se pare atât de intimă pentru că aud cum respiră înainte de a continua să cânte la flaut, cum trage aer. E printre cele mai puternice conexiuni pe care le am cu un cântec, probabil și datorită faptului că, pe la 16 ani am ascultat în neștire caseta, într-o perioadă și o noapte încărcate de emoții, dar nu și de sex. Irina Marinescu, performer
Björk - Bachelorette
Autoreferențial, lung, (melo)dramatic, intens. Beats and strings, la tema albumului pe care apare – dar și timpane, acordeon, corn elvețian. Melodia crește și descrește în valuri, știți, sunt multiorgasmică de când mă știu.Și, da, nu-mi scapă ironia faptului că melodia mea orgasmică se numește lteralmente Burlăcița. La începutul piesei, Björk citește, cu accentul ei inconfundabil, o poveste circulară, care se scrie singură.
„One day, I found a big book buried deep in the ground. I opened it, but all the pages were blank. And, to my surprise, it started writing itself. One day, I found a big book buried deep in the ground...”
Povestea întreagă, My Story, by Isobel The Bachelorette, apare aici. Clipul suprarealist, care spune povestea lui Isobel, care se duce la oraș, a fost regizat de (încă nu ultra-celebrul) Michel Gondry, colaborator al lui Björk pe termen lung. Cântă și Tori Amos o versiune live, dar există și un cover în limba turcă, cântată de un domn cu mustață și cu un titlu care se traduce prin Love Loves Coincidences. Dincolo de trivia, care mă bucură cvasi-orgasmic, mai există versurile. Ah, versurile – scrise, unde altfel, la o masă de bucătărie, de poetul islandez amic cu Björk, Sjón. Și, ca să revin la orgasm, le-aș cita pe toate, fiindcă sunt sex și iubire în starea cea mai pură. O să încerc să mă limitez la prima strofă + refren:
I'm a fountain of blood / In the shape of a girl / You're the bird on the brim / Hypnotized by the Whirl
Drink me, make me feel real / Wet your beak in the stream / Game we're playing is life / Love is a two way dream
Leave me now, return tonight / Tide will show you the way / If you forget my name /You will go astray / Like a killer whale / Trapped in a bay
- Ioana Pelehatăi, reporter Scena 9
Drink me, make me feel real / Wet your beak in the stream / Game we're playing is life / Love is a two way dream
Leave me now, return tonight / Tide will show you the way / If you forget my name /You will go astray / Like a killer whale / Trapped in a bay
- Ioana Pelehatăi, reporter Scena 9
Jane Birkin & Serge Gainsbourg, Je t’aime...moi non plus
Vin și mă duc între rinichii tăi e o formă frumoasă de a spune te fut, care sună, ca mai toate pornoșagurile, mult mai bine în limba franceză. Lista de melodii orgasmice nu presupunea (probabil) ca O să se și întâmple în timpul de play, dar uneori îmi place să iau lucrurile în sensul cel mai literal posibil. Je t'aime... moi non plus este fix un final de futut, democratic, de 2 minute jumate. Democratic, zic, pentru că atunci când el zice Vin, dar mă abțin, ea spune Haide, că sunt și eu aici, și abia atunci, când el știe că și ea e aproape, valul se sparge pe insula goală (așa e în text). Singura mea problemă cu această melodie (supra-interzisă desigur la vremea ei și condamnată de Vatican) este că vocea ei acoperă orice manifestare de final din partea lui, ceea ce mă lasă, ca-n viața reală, cumva cu buza umflată. Noroc cu mica pastilă filosofică de pe final, când Gainsbourg conchide resemnat L'amour physique est sans issue. Nu știu să traduc asta mai bine decât Fuți, nu fuți, vremea pulii trece. Și cam despre asta ar trebui să fie melodiile de pe lista asta, nu? Karin Budrugeac
Faithless - We Come One
Piesa asta e forță. Te lovește. Pare că te ia ușor, dar nu e deloc așa. Te ia cu totul. Te năucește. Vine peste tine. Și știi că vine peste vine. În momentul în care intră beat-ul de pe refren, te lași dus de muzică, te pierzi în ea și e doar plăcere. Dansezi și atât. În mintea ta nu e nimic altceva. Și, acum, pe bune? La ce te-ai gândit ultima dată când ți-ai dat drumul? La nimic. Adrian Teleșpan, scriitor
Pink Floyd - The Great Gig in the Sky
Bucata asta clasică sună ca o întreagă partidă, mai puțin ca un orgasm. Inițial, pe piesa asta se voia ceva înregistrare din spațiu a unor astronauți, dar în locul ei a sosit Claire Torry, care a fost sfătuită să se poarte ca un instrument. Ceea ce auziți este o improvizație întregistrată exact așa cum a ieșit ea, la plesneală, iar mie îmi sună ca o diagramă a plăcerii acolo unde se întâlnește o voce cutremurătoare cu electronica.
Boards of Canada - Reach for the Dead
Îmi pare rău, e posibil să sperii multă lume cu referința asta, nu asta îmi e intenția. Recomand însă să stai într-o cameră cu lumină mică, într-o poziție voluntară și cu toată carnea înmuiată. O să primească creierul tău prin urechi traducerea a ceea ce ți se întâmplă mai jos de trunchi într-un moment de explozie a măduvei.
Moderat - Nr. 22
Citeam deunăzi despre dataism, din care am înțeles că orice chestie pe lumea asta poate fi tradusă în informație, în algoritm. E, atunci, piesa asta, tradusă în algoritmul ăla care urmează să împletească o cosiță din mai multe științe, nu are cum să nu fie omologul muzical al climaxului biochimic. Dana Berghes
***
Dă play și la alte playlisturi.
Vin și mă duc între rinichii tăi e o formă frumoasă de a spune te fut, care sună, ca mai toate pornoșagurile, mult mai bine în limba franceză. Lista de melodii orgasmice nu presupunea (probabil) ca O să se și întâmple în timpul de play, dar uneori îmi place să iau lucrurile în sensul cel mai literal posibil. Je t'aime... moi non plus este fix un final de futut, democratic, de 2 minute jumate. Democratic, zic, pentru că atunci când el zice Vin, dar mă abțin, ea spune Haide, că sunt și eu aici, și abia atunci, când el știe că și ea e aproape, valul se sparge pe insula goală (așa e în text). Singura mea problemă cu această melodie (supra-interzisă desigur la vremea ei și condamnată de Vatican) este că vocea ei acoperă orice manifestare de final din partea lui, ceea ce mă lasă, ca-n viața reală, cumva cu buza umflată. Noroc cu mica pastilă filosofică de pe final, când Gainsbourg conchide resemnat L'amour physique est sans issue. Nu știu să traduc asta mai bine decât Fuți, nu fuți, vremea pulii trece. Și cam despre asta ar trebui să fie melodiile de pe lista asta, nu? Karin Budrugeac
Faithless - We Come One
Piesa asta e forță. Te lovește. Pare că te ia ușor, dar nu e deloc așa. Te ia cu totul. Te năucește. Vine peste tine. Și știi că vine peste vine. În momentul în care intră beat-ul de pe refren, te lași dus de muzică, te pierzi în ea și e doar plăcere. Dansezi și atât. În mintea ta nu e nimic altceva. Și, acum, pe bune? La ce te-ai gândit ultima dată când ți-ai dat drumul? La nimic. Adrian Teleșpan, scriitor
Pink Floyd - The Great Gig in the Sky
Bucata asta clasică sună ca o întreagă partidă, mai puțin ca un orgasm. Inițial, pe piesa asta se voia ceva înregistrare din spațiu a unor astronauți, dar în locul ei a sosit Claire Torry, care a fost sfătuită să se poarte ca un instrument. Ceea ce auziți este o improvizație întregistrată exact așa cum a ieșit ea, la plesneală, iar mie îmi sună ca o diagramă a plăcerii acolo unde se întâlnește o voce cutremurătoare cu electronica.
Boards of Canada - Reach for the Dead
Îmi pare rău, e posibil să sperii multă lume cu referința asta, nu asta îmi e intenția. Recomand însă să stai într-o cameră cu lumină mică, într-o poziție voluntară și cu toată carnea înmuiată. O să primească creierul tău prin urechi traducerea a ceea ce ți se întâmplă mai jos de trunchi într-un moment de explozie a măduvei.
Moderat - Nr. 22
Citeam deunăzi despre dataism, din care am înțeles că orice chestie pe lumea asta poate fi tradusă în informație, în algoritm. E, atunci, piesa asta, tradusă în algoritmul ăla care urmează să împletească o cosiță din mai multe științe, nu are cum să nu fie omologul muzical al climaxului biochimic. Dana Berghes
***
Dă play și la alte playlisturi.