Un material ce s-a lăsat așteptat de la începutul anului, de când a fost anunțat, fiind și un comeback al lui Kazi la care mulți fani au sperat. Cele cinci piese de pe el, dintre care una cu Bean MC, invitat și la concertul de lansare, au fost puse la ascultare și descărcare liberă pe 27 martie. Aproape 4000 persoane au descărcat gratuit arhiva în mai puțin de două săptămâni.
În 2003 apărea compilația de muzică underground românească Sabotaj, în 2004 compilația autohtonă downtempo Bucharest Chills & Thrills, urmată la un an de lansarea albumului Silent Strike. Nimic planificat în mod special. 3AM, alb, Instrumentals și Singularity stau frumos în colecție, cronologic. Acum că a apărut Silent Regis, devine cu atât mai evidentă maturizarea producătorului Ioan Titu, unul dintre cei mai sensibili și talentați muzicieni români. Silent Strike a colaborat pe parcursul timpului cu diverși artiști locali și internaționali de genuri diferite, ceea ce i-a proiectat o polimorfie sonoră cu care se poate mândri: IDM, electronica, hip-hop, downtempo, chiar și dubstep. Polarizarea genului său versatil a reușit să se muleze pe compatibilitate ideală în colaborare cu numeroși muzicieni. Silent Strike a făcut și coloana sonoră a aplicației Gravitarium2, probabil cea mai frumoasă joacă înainte de culcare. Creativitatea l-a condus să se ocupe și de muzică de film.
Unde se termină Ioan Titu și începe Silent Strike? Dar invers?
În 2005.5002 nÎ
Dacă din Silent Regis să zicem că ar ieși un scurt-metraj, care crezi că ar fi cea mai emblematică piesă de pe EP pentru coloana sonoră?
Silent Regis.
Dacă ai fi forțat să nu mai faci muzică, cu ce te-ai ocupa?
Cu nimic. Sunt pasionat de astronomie, cosmologie, dar poate o sa fie târziu să mă apuc serios de aceste domenii, așa că nu știu, o să văd atunci.
Dar dacă ai renunța la stilul de acum, ce muzică ai produce?
Rock. Sau probabil ceva apropiat de rock, metal, dar nu neapărat un anumit gen, nici acum nu consider că sunt legat de un singur gen muzical.
Faci și muzică de film. Cum diferă etapele de producție de la lucrul pentru un album până la filmscore?
Pentru album nu există reguli și în piese încerc să-mi transpun cât pot de mult trăirile. Filmscore-ul e aproximativ ca un job, cu timp limită, modificări, rețete uneori, păreri din exterior, iar inspirația e dată de scenariu, imagine, etc.
Ce gen de filmscore lucrezi? Preferi o anumită categorie de film?
Orice gen, în special drame, thrillere și... desene animate.
Ce colaborări vizezi pentru viitorul apropiat?
Dacă tot vorbeam de film, cât mai multe colaborări cu regizori.
E mai ușor să creezi un themesong odată ce știi despre ce e vorba în film sau ai prefera să adopte producători piese ale tale deja terminate?
E facil să adopte piese deja terminate și e posibil să "pice" mai bine pe film, dacă-i gândit așa, însă prefer să creez ceva nou.
Care sunt cele mai ascultate albume din calculatorul/player-ul/playlist-urile tale?
În ultima vreme... albume rap, dar nu prea mai ascult albume cu pofta pe care o aveam în copilărie, ci piese alandala.
Dacă ai călători în timp, unde te-ai duce, când și - mai ales - de ce?
Prin alte părți ale Universului, oricând, de curiozitate.
De ce te-ai întors din Londra?
Nu aveam un plan concret să rămân oricum, iar în cele 2 luni, m-am întors de două ori în țară, pentru concerte în Cluj și București.
Ai mai pleca din România? - Unde?
Pentru perioade scurte, da. Probabil în SUA.
Trei filme în care ai remarcat coloana sonoră foarte bună.
Mainstream așa : Edward Scissorhands, The Last Emperor, Inception.
Ce culoare are muzica ta?
Albastru. Deși e cam greu să dai o singură culoare pentru tot.
***
Lansarea are loc și în Cluj pe 13 aprilie la Club Midi și în Galați pe 19 la Club Zodiar.