Cum s-a născut totul și când ați ieșit la lumină?
Am lucrat la acest proiect în jur de un an de zile înainte să-l lansăm, deși oficial am deschis shop-ul la începutul anului. Totul a început din dorinta de a crea niște produse de sine stătătoare, ce nu pot fi purtate decât cu chestii super basic. Instinctive.ro a apărut în momentul în care ne-am simțit pregătiți la nivel psihic și la nivelul cunoștințelor tehnice. Așa că procesul a fost ciudat de firesc, a fost mereu acolo.
Povestiți-ne puțin despre echipa voastră „x2”.
Ne cunoaștem de prin 2009, am terminat același liceu. Am vrut de atunci să pornim pe acest drum, să materializăm cumva arta. Am visat la muuulți cai verzi pe pereți și am avut diverse tentative în tot acest timp, frumos eșuate. Singurul lucru de care am fost siguri a fost că „asta e, sigur”. Și la șapte ani diferență, am făcut-o.
Lupi, haită, lupbook – ce v-a făcut să alegeți perspectiva asta?
Numele a fost ales plecând de la ideea de instinct, sub îndemnul „simte, e în natura ta”. Cea mai firească asociere pe care am putut să o facem a fost cu un lup - un animal simbol în mitologia spiritului cultural românesc, inițiator al sufletului în tainele vieții, semn al timpului, curajului și victoriei. Ideea de „haită” provine din dorința ca toți oamenii cu care interacționăm, fie ei clienți sau colaboratori, să se simtă parte a unui colectiv. Iar când vine vorba de inspirație, au fost o serie de oameni care ne-au influențat în procesul de creație, însă îi păstrăm secret și pe ei. General vorbind, ne-am gândit la oameni dispuși să altceva, oameni care văd prin, care sunt și care caută.
Ce materiale vă inspiră? Care e procesul de design și fabricare?
Încercăm să alegem întotdeauna fibre naturale sau preponderent naturale și mizăm mult pe calitate. De aici și prețurile peste medie și alegerea realizării produselor în fabrică. Înainte de procesul clasic (schiță tehnică - tipar - croit - cusut - prototip - producție), noi, practic, adaptăm o compoziție, pentru a putea fi transformată în produs. Iar o compoziție de-a noastră e realizată de la zero. Putem spune că nimic nu pornește de la o idee – luăm creionul în mână și aia e.
Care e prima amintire cu un brand sporty pe care o aveți?
Asociem copilăria și adolescența noastră cu branduri ca Adidas, Puma, Osiris. Dar ca să răspundem mai detaliat la întrebare, am făcut un brainstorming în haită:
Lupul 1 își aduce aminte de prima pereche de Adidas de un alb imaculat, cu care, de fiecare dată când îi încălța, călca cu milă asfaltul, de frică să nu-i murdărească.
Lupul 2 își amintește de perioada în care era fan 50 Cent și și-a cumpărat o pereche de Superstar ce completau perfect look-ul cu o șapcă pe o parte.
Ce haine de genul celor pe care le faceți acum ați purtat voi în adolescență și care dintre ele v-au obsedat?
Am purtat haine de genul, dar în versiunea lor antică. Am fost mult timp în zona basic, și acum suntem acolo de multe ori. La noi nu este vorba de pasiunea pentru modă, ci a fost doar o variantă prin care am ales să ne transpunem arta. Credem că hainele îți oferă posibilități nelimitate de creație, fiind și utile în același timp.
În filmul cărui regizor v-ați vedea purtate hainele?
Hainele noastre s-ar preta pe un film regizat de Adam Sandler împreună cu Tarantino. Credem că nu suntem nici, nici, dar putem fi și, și.
Ce planuri aveți next? Legat de colecții, de promovare, de întreg proiectul?
Ne axăm mult pe colaborări, cu artiști din diverse domenii & alte branduri – în punctul în care ne aflăm, este cea mai eficientă metodă de a ajunge la oameni. Pe termen lung avem ohoo, nenumărate planuri. Ținta principală este să ne îndreptăm spre zona de retail și să ne extindem gama de produse; nu vrem să ne rezumăm la haine și atât, dar nu dezvăluim mai multe. Momentan finalizăm colecția pentru vară, cea pentru următorul sezon rece este gata deja. Legat de promovare, razele de acțiune pentru următoarea perioadă sunt stabilite. Am lansat shop-ul de foarte puțin timp și încercăm să ne dăm seama ce funcționeaza pentru noi și ce nu.