Mănușile coioase
Joshua David, designerul care creează sub label-ul Majesty Black, e un ciudățel din San Francisco cu origini indoneziene. Fost body piercer într-un salon de profil, Joshua a început să iubească pielea și metalul așa de mult că, după un curs tehnic de pattern making, și-a dat seama că vrea să le transpună în piese pe care să le poarte oricine are (nevoie de) atitudine. Așa au apărut mănușile Majesty Black. Cu unghii metalice, cu fermoare, cu capse, decupate, doar pentru degete sau doar pentru palme, mănușile lui sunt variații infinite, cu elemente surpriză de fiecare dată, pe clasica temă metal meets leather. Madonna, cea mai iubită golancă, e una dintre cele mai pasionate purtătoare de Majesty Black. Cel mai mult îmi plac cele cu unghii, dar nici cu cele cu capse nu mi-ar fi rușine. Pe primele le-aș lua noaptea, la dans, pe celelalte, zi de zi, prin oraș. (605 și 180 dolari, majestyblack.com)
Art & Fashion for Education
Despre modă se spune și se crede, declarat sau doar în gând, că e ocupația frivolă a celor care nu au altceva mai bun de făcut. De cele mai multe ori, moda nu prea își bate capul cu lucrurile astea; își vede de treaba ei, continuând să rămână deschisă pentru cine ar dori să se apropie s-o privească pe bune. Uneori, își dă relaxarea ușor defensivă pe câte-o pornire cu note ofensive, prin care să-și mai șteargă obrazul de scuipații adunați în ultima vreme. Art & Fashion for Education e una dintre acele dăți când moda de la noi se face utilă. 14 designeri români, printre care Lucian Broscățean, Andreea Bădală, Lucian Rusu și Sabina Pop, vor crea câte o piesă inspirată de câte un artist vizual. Cele 14 piese vor fi incluse apoi într-o expoziție caritabilă ce are drept scop strângerea de fonduri pentru susținerea adolescenților nativ-valoroși, al căror talent e irosit din cauza lipsurilor de resurse ale sistemului. Andreea Bădală, de exemplu, și-a ales drept inspirație operele suprarealistei Méret Oppenheim. De urmărit. (14 mai - 12 iunie, la Atelier 030202 din București)
Bluza artsy
Îmi pierdusem privirea prin metrou zilele astea cu gândul aiurea, cum se întâmplă, când mi-am dat seama că anii de București pe care i-am adunat sunt cei mai mulți în același loc, în afară de ăia de la mama de acasă. Dintotdeauna mi-a plăcut să le încerc pe toate, plus că mereu apărea ceva nou care să-mi facă poftă s-o iau din loc. Încă nu îmi dau seama dacă a fost doar o perioadă sau dacă orașul ăsta m-a vindecat de apucăturile mele. Dar știu sigur că de-aia Eugenia Loli e noul meu idol. S-a născut în Grecia, a locuit în Germania și UK, apoi s-a mutat în California. A fost asistentă medicală, geek de IT, jurnalist pe tehnic; acum e artist specializat în colaje. Lucrările ei sunt povești suprarealiste construite din bucăți de reviste vintage sau almanahuri tehnice. Când le privești, izbucnești în râs, ca apoi să rămâi c-un gust metalic-amărui pe limbă de care să nu poți scăpa nici dacă torni pahare întregi de rosé. Cel mai mult m-am bucurat când am descoperit că și-a pus colajele și pe bluze și tricouri. (68 dolari, printallover.me/collections/eugenialoli)
Body-ul transparent
Sutienul e cu toane: poți să ai nevoie de el sau nu, poți să vrei să-l porți sau nu. Chiloții sunt aproape obligatorii, rar poți fără. Cu body-ul, însă, e vorba 100% de alegere. Îl porți pentru că vrei și pentru că-ți face plăcere. La concluzia asta am ajuns recent, când m-am împrietenit cu încă un body din ceea ce o să se transforme în curând o colecție. Luat din mall pe niște foarte puțini bani, e dintr-o plasă neagră, elastică. Când îl port pe sub haine, în situații dintre cele mai banale, mă face să țin spatele drept și să mă amuz când îi simt materialul rece-metalic frecându-se de sfârcuri. Când îl port la vedere, îmi place să văd cum sclipesc ochii de poftă. Cea mai bună investiție din ultima perioadă. (30 lei, facebook.com/ZaZaUnderwearRomania)
Sneakerșii de sezon nou
Nat-2 e un brand nemțesc, din München mai exact. Afacere de familie de la 1856, produce încălțăminte care se inspiră din tradiție ca să creeze piese super-high tech. Guvernul german i-a inclus pe lista de cele mai creative 30 de companii, iar Design Museum din Londra i-a inclus în selecția 50 de pantofi care au schimbat lumea. Dintre toate colecțiile lor, mie-mi plac cel mai mult sneakerșii cu LED-uri, pentru că-mi amintesc de ăia care se purtau când eram mică, care se luminau când pășeai. Colecția abia a fost anunțată. Până o să fie disponibili pentru cumpărare, există un waiting list și varianta de rezervă, modelul Cube 2 din piele metalică și pattern de șarpe într-un hightop care-ar merge perfect pe asfalt. (199 euro, coilex.com)