Filmul preferat
Die Blechtrommel (Toba de tinichea), al lui Volker Schlondorff, adaptare după romanul lui Günter Grass. Îmi aduc aminte că l-am văzut acum vreo șase ani, pe la miezul nopții, pe TVR1, la emisiunea lui Tocilescu Filme șoc și filme șic. A doua zi știu că răsfoiam un volum din revista Secolul 20 și citeam cele câteva bucăți din scenariu - cred că alea au fost primele pagini de scenariu pe care le-am citit! De atunci, revăd filmul în fiecare an și e în continuare preferat- deși nu prea cred în sintagma asta.
Cel mai bun film din ultimul an
In a better world al danezei Susanne Bier. Cu foarte mare grijă (aproape cu mănuși chirurgicale) vorbește de ceea ce poate fi răul în lupta pentru dreptate și asta prin prietenia dintre doi puști de 12 ani. (Și îi reușește, cred eu.)
Cel mai bun film românesc
Probabil că A fost sau n-a fost (Corneliu Porumboiu), pentru că m-a făcut să râd cu așa o sinceritate și cred că mai tare decât la orice comedie americană a lui Billy Wilder (care-mi place tare).
Cel mai bun film cu adolescenți
Carnal Knowledge al lui Mike Nichols, pentru că deși arată traseul din adolescență și 25 de ani după aceea, personajele lui Art Garfunkel și Jack Nicholson nu vor să se maturizeze și pulsiunile le rămân la fel de adolescentine, sau se amplifică.
Cel mai bun film gay
A Single Man, asta în principal din cauza slăbiciunii mele pentru estesticul obsedant din cinema: cromatică, costume, locații, compoziție. Destul de din plastic altfel, dar frumos tare.
Cel mai bun scurt-metraj
Fallen Art (Tomasz Baginski). Ca să vorbim în citate, pentru că cinema-ul e un deliciu vinovat… și, în plus, pe coloana sonoră e Fanfara Ciocârlia.
Cel mai bun scurt-metraj românesc
Marilena de la P7
Film supraestimat
Nu pot să mă abțin să nu supraestimez cu mândrie Enter the Void. (Gaspar Noe)
Plăcere vinovată
Sleepless in Seattle, dar mă amăgesc de fiecare dată că totuși e cu Tom Hanks și are imaginea semnată de operatorul lui Bergman (Sven Nykvist). Dar e plăcere vinovată grav, pentru că și pe ăsta îl văd în fiecare an, de vreo cinci ani.
Ce film ai transforma într-un musical
Pulp Fiction
Dacă Fight Club ar fi fost făcut de români, pe cine ai vedea în rolul Marlei
Dorina Chiriac
Dacă Forrest Gump ar fi fost făcut de români, pe cine ai vedea în rolul principal
Marian Râlea
Cea mai excitantă secvență
Secvența din Closer dintre Clive Owen și Natalie Portman din camera de dans privat. Pentru sarcasm, dialog, masochism și fetișism.
Multe, prea multe secvențe dintre Diane Lane și Olivier Martinez în Unfaithful.
Regizor preferat
Mai mulți: Federico Fellini, Mike Nichols (pentru că îi iert inconsecvența), Woody Allen, Wes Anderson.
Actor preferat
Daniel Day Lewis, pentru că mi se pare un actor de o super forță interioară, aproape ca Brando, doar că cu o sensibilitate gay, deși poate și el foarte bine să joace bruta cu sentimente.
Actriță preferată
În momentul ăsta e Tilda Swinton. Pentru că e troubled tare și de fiecare dată altfel.
Actor într-un rol în care avea sub 25
David Bennent în Toba de tinichea: la 13 ani juca un copil de 4 ani, un adolescent de 18, un adult de 40 și un bătrân de 70.
Actriță într-un rol în care avea sub 25
Katie Jarvis în rolul Miei din Fish Tank
Coloana sonoră
Philip Glass în trilogia Qatsi, și Zbigniew Preisner în filmele lui Kieslowski (e rupere de suflete!).
Melodie dintr-un film
Where Do Yoy Go to My Lovely, de Peter Sarstedt.
La ce film ai face un remake
Intoleranță de D.W. Griffith, pentru că ar putea ieși demențial.
Personaj memorabil dintr-un film
Eleanor din Aquitania, jucată de Katherine Hepburn în The Lion in Winter.
Finalul preferat
Broken Flowers (Jim Jarmusch)
Die Blechtrommel (Toba de tinichea), al lui Volker Schlondorff, adaptare după romanul lui Günter Grass. Îmi aduc aminte că l-am văzut acum vreo șase ani, pe la miezul nopții, pe TVR1, la emisiunea lui Tocilescu Filme șoc și filme șic. A doua zi știu că răsfoiam un volum din revista Secolul 20 și citeam cele câteva bucăți din scenariu - cred că alea au fost primele pagini de scenariu pe care le-am citit! De atunci, revăd filmul în fiecare an și e în continuare preferat- deși nu prea cred în sintagma asta.
Cel mai bun film din ultimul an
In a better world al danezei Susanne Bier. Cu foarte mare grijă (aproape cu mănuși chirurgicale) vorbește de ceea ce poate fi răul în lupta pentru dreptate și asta prin prietenia dintre doi puști de 12 ani. (Și îi reușește, cred eu.)
Cel mai bun film românesc
Probabil că A fost sau n-a fost (Corneliu Porumboiu), pentru că m-a făcut să râd cu așa o sinceritate și cred că mai tare decât la orice comedie americană a lui Billy Wilder (care-mi place tare).
Cel mai bun film cu adolescenți
Carnal Knowledge al lui Mike Nichols, pentru că deși arată traseul din adolescență și 25 de ani după aceea, personajele lui Art Garfunkel și Jack Nicholson nu vor să se maturizeze și pulsiunile le rămân la fel de adolescentine, sau se amplifică.
Cel mai bun film gay
A Single Man, asta în principal din cauza slăbiciunii mele pentru estesticul obsedant din cinema: cromatică, costume, locații, compoziție. Destul de din plastic altfel, dar frumos tare.
Cel mai bun scurt-metraj
Fallen Art (Tomasz Baginski). Ca să vorbim în citate, pentru că cinema-ul e un deliciu vinovat… și, în plus, pe coloana sonoră e Fanfara Ciocârlia.
Cel mai bun scurt-metraj românesc
Marilena de la P7
Film supraestimat
Nu pot să mă abțin să nu supraestimez cu mândrie Enter the Void. (Gaspar Noe)
Plăcere vinovată
Sleepless in Seattle, dar mă amăgesc de fiecare dată că totuși e cu Tom Hanks și are imaginea semnată de operatorul lui Bergman (Sven Nykvist). Dar e plăcere vinovată grav, pentru că și pe ăsta îl văd în fiecare an, de vreo cinci ani.
Ce film ai transforma într-un musical
Pulp Fiction
Dacă Fight Club ar fi fost făcut de români, pe cine ai vedea în rolul Marlei
Dorina Chiriac
Dacă Forrest Gump ar fi fost făcut de români, pe cine ai vedea în rolul principal
Marian Râlea
Cea mai excitantă secvență
Secvența din Closer dintre Clive Owen și Natalie Portman din camera de dans privat. Pentru sarcasm, dialog, masochism și fetișism.
Multe, prea multe secvențe dintre Diane Lane și Olivier Martinez în Unfaithful.
Regizor preferat
Mai mulți: Federico Fellini, Mike Nichols (pentru că îi iert inconsecvența), Woody Allen, Wes Anderson.
Actor preferat
Daniel Day Lewis, pentru că mi se pare un actor de o super forță interioară, aproape ca Brando, doar că cu o sensibilitate gay, deși poate și el foarte bine să joace bruta cu sentimente.
Actriță preferată
În momentul ăsta e Tilda Swinton. Pentru că e troubled tare și de fiecare dată altfel.
Actor într-un rol în care avea sub 25
David Bennent în Toba de tinichea: la 13 ani juca un copil de 4 ani, un adolescent de 18, un adult de 40 și un bătrân de 70.
Actriță într-un rol în care avea sub 25
Katie Jarvis în rolul Miei din Fish Tank
Coloana sonoră
Philip Glass în trilogia Qatsi, și Zbigniew Preisner în filmele lui Kieslowski (e rupere de suflete!).
Melodie dintr-un film
Where Do Yoy Go to My Lovely, de Peter Sarstedt.
La ce film ai face un remake
Intoleranță de D.W. Griffith, pentru că ar putea ieși demențial.
Personaj memorabil dintr-un film
Eleanor din Aquitania, jucată de Katherine Hepburn în The Lion in Winter.
Finalul preferat
Broken Flowers (Jim Jarmusch)