Filmul preferat
Au fost o grămadă de filme care m-au dat pe spate și cărora le-am atribuit, pe rând, titlul de film preferat. O să încep cu Coffee and Cigarettes al lui Jim Jarmusch. O colecție de scurtmetraje care surprind, în mod impecabil, natura umană, îmbibată în combinația nesănătoasă de țigări și cafea (cu care suntem cu toții de acord, atât personajele cat și spectatorii) și destul de mult deadpan humour. Și în plus, de câte ori îi vezi pe Tom Waits și Iggy Pop stând la o țigară? Sau pe Bill Murray și RZA ?
Următorul film ar fi The Celebration de Thomas Vinterberg, pe care aș fi vrut tare mult să-l văd mai devreme. Foarte inspirațional, și în același timp o dovadă a faptului că da, poate ieși ceva extraordinar dintr-un Sony Handycam.
Naked Lunch mi-a mai plăcut, pentru că am o slăbiciune pentru generația Beat, operele lui Burroughs și tot vibe-ul Americii din acea perioadă.
Despre Samsara - it’s a hell of a trip. La fel ca Baraka sau Koyaanisqatsi.
Și daca tot am pomenit de filme trippy, The Holy Mountain este tăticul. Într-adevăr, simbolistica de care se folosește Jodorowsky (și care este prezentă în aproape fiecare cadru) îi dă la un moment dat o tentă absurdă, ca și cum orice simbol ar fi fost pus acolo, just for the sake of it. Dar asta rămâne la latitudinea fiecăruia. O adevărată călătorie psihedelică, greu de digerat, dar se merită.
Cel mai bun film românesc
Filantropica, nici nu se pune problema.
Cel mai bun film din ultimul an
The Fourth Dimension, mai ales segmentul lui Aleksei Fedorchenko, pentru că a fost ceva nou, fiind deja obișnuit cu prăjeala lui Harmony Korine.
Cel mai bun film cu adolescenți
Kids. Și poate și Brick.
Cel mai bun film gay
Scorpio Rising al lui Kenneth Anger. Un scurt-metraj experimental veridic, șocant, mistic într-o oarecare măsură și făcut exact în perioada în care trebuia.
Cel mai bun scurtmetraj
Nici aici nu pot să mă decid. Un Chien Andalou, Carne, Umshini Wam, Filmarilyn și Banks of the Nile, ca să fac un top.
Cel mai bun scurtmetraj românesc
Marilena de la P7 pentru tehnicile inovatoare, Lampa cu caciulă pentru poveste.
Film supraestimat
The Great Gatsby. Nu numai că e supraestimat, dar e unul dintre cele mai proaste filme făcute vreodată.
Placere vinovată
Mary and Max.
Ce film ai transforma într-un musical
Încerc să evit musical-urile pe cât de mult posibil. Deci n-aș transforma niciun film în așa ceva. Poate doar A Space Odyssey într-un psychedelic rock opera.
Cea mai excitantă secvență
Toate secvențele cu Nicole Kidman din Eyes Wide Shut și scena din camera de motion capture din Holy Motors, pentru care mă simt destul de dubios.
Regizor preferat
Dacă ar fi să aleg un all-time favorite aș oscila foarte mult între Quentin Tarantino, David Lynch și Stanley Kubrick.
Actori/actrițe
Chloe Sevigny, Steve Buscemi, Gary Oldman și Paz de la Huerta.
Actor/actriță sub 25 de ani
Natalie Portman în Leon.
Coloană sonoră
Muzica din filmele lui Tarantino, pentru că ies niște juxtapuneri geniale, coloana sonoră a lui Bernand Hermann pentru Taxi Driver, cea a lui Ornette Coleman în Naked Lunch și Angelo Badalamenti în Twin Peaks.
La ce film ai face un remake
Nu sunt de acord cu remake-urile, și asta din cauza americanilor care își bagă mereu nasul în producțiile europene sau asiatice. Dar aș vrea să regândesc anumite filme de la care am avut așteptari și m-au dezamagit, cum ar fi On The Road, Drugstore Cowboy, The Doors sau A Dangerous Method.
Personaj memorabil dintr-un film
Mistery Man, în Lost Highway. Quite a character.
Dacă Pulp Fiction ar fi făcut de români, pe cine ai vedea în rolurile Mia Wallace și Vincent Vega?
Mădălina Ghițescu și Florin Piersic Jr.
Dacă Pulp Fiction ar fi făcut de români, pe cine ai vedea în rolurile Mia Wallace și Vincent Vega?
Mădălina Ghițescu și Florin Piersic Jr.
Replică preferată dintr-un film
"If looks can kill, I am dead now" – Down by Law, Jarmusch.
Final preferat
Finalul de la The Usual Suspects. The greatest trick the devil ever pulled.