Film preferat:
Ma gândesc ca filmele preferate sunt cele în care cauți un refugiu și pe care le-ai văzut de atâtea ori încât you know them by heart. Am văzut La Haine de peste 15 ori și mă revitalizează și acum graff-urile de pe pereți care zic “L’avenir c’est nous”. Şi privirile pierdute a celor trei băieți născuți și crescuți în locul nepotrivit…
Ma gândesc ca filmele preferate sunt cele în care cauți un refugiu și pe care le-ai văzut de atâtea ori încât you know them by heart. Am văzut La Haine de peste 15 ori și mă revitalizează și acum graff-urile de pe pereți care zic “L’avenir c’est nous”. Şi privirile pierdute a celor trei băieți născuți și crescuți în locul nepotrivit…
Cel mai bun film din ultimul an:
The Hunt. Criticat peste măsură pentru senzația că totul în povestea aia e cusută cu ață albă doar că să apuce hannibal Mads să creeze senzații de ger nordic, filmul mi s-a părut una dintre cele mai bine orchestrate deconstrucții a ipocriziei societății în care trăim. Și cea mai bună fetiță într-un rol de cinema, de departe.
The Hunt. Criticat peste măsură pentru senzația că totul în povestea aia e cusută cu ață albă doar că să apuce hannibal Mads să creeze senzații de ger nordic, filmul mi s-a părut una dintre cele mai bine orchestrate deconstrucții a ipocriziei societății în care trăim. Și cea mai bună fetiță într-un rol de cinema, de departe.
Cel mai bun film românesc:
Moartea domnului Lăzărescu. Pentru că omul-enciclopedie Cristi Puiu s-a certat cu toată lumea ca să facă filme în România și a demonstrat ca dacă vrei maximum de efect, trebuie să ai cel puţin 10 paşi înaintea spectatorului. Și pentru că e singurul film românesc din BFI All - Time Top 250 Movies.
Moartea domnului Lăzărescu. Pentru că omul-enciclopedie Cristi Puiu s-a certat cu toată lumea ca să facă filme în România și a demonstrat ca dacă vrei maximum de efect, trebuie să ai cel puţin 10 paşi înaintea spectatorului. Și pentru că e singurul film românesc din BFI All - Time Top 250 Movies.
Cel mai bun film cu adolescenți:
Amarcord. Pentru că Fellini își povestește copilăria.
Amarcord. Pentru că Fellini își povestește copilăria.
Cel mai bun film gay:
A Single Man. Pentru că m-am uitat cu tata la el și apoi avea ochii în lacrimi.
A Single Man. Pentru că m-am uitat cu tata la el și apoi avea ochii în lacrimi.
Cel mai bun scurtmetraj:
Doodlebug. Pentru că durează 3 minute și spune o poveste la care găsești interpretări 3 zile.
Doodlebug. Pentru că durează 3 minute și spune o poveste la care găsești interpretări 3 zile.
Cel mai bun scurtmetraj românesc:
Visul lui Liviu. Pentru că e provincial, e coming-of-age, e despre bișnița cu rochii de mireasă, și pentru că, pe cât pare de sentențios și încruntat, pe atât e de lejer și relevant.
Visul lui Liviu. Pentru că e provincial, e coming-of-age, e despre bișnița cu rochii de mireasă, și pentru că, pe cât pare de sentențios și încruntat, pe atât e de lejer și relevant.
Film supraestimat:
Argo. Am început să apreciem prea mult filmele seci, cu povești seci, cu finaluri seci și în care totul e ...sec.
Argo. Am început să apreciem prea mult filmele seci, cu povești seci, cu finaluri seci și în care totul e ...sec.
Plăcere vinovată:
Antichrist. Mai ales prologul.
Antichrist. Mai ales prologul.
Ce film ai transforma într-un musical:
Nu știu. N-aș transforma, însă, niciodată Otto e mezzo în musical. Oh, wait!
Nu știu. N-aș transforma, însă, niciodată Otto e mezzo în musical. Oh, wait!
Cea mai sexy secvență:
Fiecare fotogramă cu Deborah Kara Unger din Crash al lui Cronenberg.
Fiecare fotogramă cu Deborah Kara Unger din Crash al lui Cronenberg.
Regizor preferat:
Roman Polanski. Regizează orice fel de film, a știut mereu unde să pună camera și cum să îi țină pe actori în personaj. Şi Scorsese, pentru rigurozitatea cercetării.
Roman Polanski. Regizează orice fel de film, a știut mereu unde să pună camera și cum să îi țină pe actori în personaj. Şi Scorsese, pentru rigurozitatea cercetării.
Actori și actrițe preferate:
Mastroianni, Cardinale. Delon, Moreau. Stewart, Taylor. Von Sydow, Ullmann. Şi Al Pacino.
Mastroianni, Cardinale. Delon, Moreau. Stewart, Taylor. Von Sydow, Ullmann. Şi Al Pacino.
Actor/actriță sub 25 de ani:
DiCaprio în What’s Eating Gilbert Grape, la 19 ani, Jamie Bell în Billy Elliot la 14 şi Christian Bale în Empire of the Sun, la 13.
DiCaprio în What’s Eating Gilbert Grape, la 19 ani, Jamie Bell în Billy Elliot la 14 şi Christian Bale în Empire of the Sun, la 13.
Coloană sonoră:
Shigeru Umebayashi. Pentru că îl simţi.
Shigeru Umebayashi. Pentru că îl simţi.
Melodie dintr-un film:
În Modern Times, cântecul improvizat de la sfâşit. Prima oara când planeta aude vocea vagabondului.
În Modern Times, cântecul improvizat de la sfâşit. Prima oara când planeta aude vocea vagabondului.
Personaj memorabil dintr-un film:
Travis Bickle. Dostoievski, Kafka, Kierkegaard, Camus, Sartre, tot ce vrei.
Travis Bickle. Dostoievski, Kafka, Kierkegaard, Camus, Sartre, tot ce vrei.