Câștigător al Premiului DAAD în competiția de scurtmetraj Berlinale 2012 și premiat la numeroase alte festivaluri precum Sarajevo, Melbourne sau Hotdocs, The Man That Got Away este un muzical-documentar cu un impresionant suces de public ce spune povestea reală a vieţii unui dansator de pe Broadway (unchiul regizorului) în şase cântece originale.
Prezentat în premieră la Berlinale 2012, Imposibble Exchange „se adresează direct spectatorului, pe care-l implică într-un episod aparent banal, dar cu o puternică încărcătură politică şi emoţională. La bordul unui vapor de lux, nişte turiști francezi negociază cu comercianții libanezi de pe mal. Momentul e dilatat prin slow-motion şi prin inserturi de text ce materializează un dialog imaginar între cele două părți implicate, imaginea reală dobândind astfel o interesantă dimensiune metaforică: nu mai e vorba doar de un schimb de marfă contra bani, ci de un schimb de locuri și statut în lume între localnic și turist. Însă schimbul e imposibil, decalajul dintre lumile de care aparţin cei doi fiind imens.” (Diana Mereoiu, BIEFF 2012)
Glucose este o nouă incursiune în universul suprarealist al artistului vizual de origine română Mihai Grecu - autor al ineditelor Coagulate și Centipede Sun (BIEFF 2010). Filmul combină animaţia 3D şi filmarea propriu-zisă, reinventează spațiul nostru domestic, schimbându-ne percepţia asupra lui. Într-o interpretare plină de umor și anxietate a ideii fizicii cuantice că putem exista simultan în două locuri, lucrurile familiare suferă stranii distorsiuni fizice și legile naturale nu mai sunt respectate.
Tot de la Rotterdam, explorând aceeași problematică a relativității percepției, interesanții artişti vizuali italieni Flatform vin la BIEFF cu două experimente fascinante. 57.600 seconds of invisible night and light și A place to come sunt două ingenioase colaje de iluzii optice, care ne destabilizează certitudinile, demonstrând că ceea ce luăm drept realitate ar putea fi doar o iluzie.
O fantezie tropicală cu skinheads de stânga și fluturi exotici, The meaning of style a sedus publicul multor festivaluri de film precum Rotterdam, Sarajevo, Telluride sau Bello Horizonte. Un studiu liric al subculturii skinheads din Malaezia, foarte asemănătoare celei din suburbiile britanice ale anilor ‘70, această instalație video este o reflecție acidă și în același timp extrem de seducătoare asupra relației dintre Est si Vest, dintre istoria coloniala britanică și cultura populară din sud-estul Asiei.
De la Rotterdam vine și Shelter, un eseu despre dragoste şi solitudine într-un singur cadru-secvenţă, ce pare că urmărește un moment din viața unui cuplu: o fată și un băiat, sprijinindu-se unul pe celălalt, obosiţi, pe ultimele scaune ale unui autobuz gol. Treptat însă, natura relației dintre ei devine din ce în ce mai ambiguă – imbrățișările tot mai pasionale ale băiatului par, în mod straniu, să o lase total indiferentă pe fată. În ciuda apropierii fizice, cei doi par dureros de singuri.
Noua ediţie a Festivalului Internaţional de Film Experimental Bucureşti va avea loc în perioada 20 - 25 noiembrie, la Cinema Scala și Cinema Elvira Popescu. Intrarea la proiecțiile și evenimentele conexe BIEFF este liberă, în limita locurilor disponibile.